divendres, 28 d’octubre de 2016

Hem après sobre l'storytelling

Al llarg dels anys s'han anat transmetent moltes històries i contes populars de diferents maneres (oral, escrita, amb dibuixos, de manera animada...). Aquestes han d'estar formades per una introducció, nus i desenllaç, i ha d'aparèixer un conflicte o un punt àlgid, que fa que la història agafi un rumb diferent i ha de tenir elements que cridin l'atenció. S'han creat diverses aplicacions que permeten que qualsevol persona pugui crear el seu propi storytelling, com per exemple la pàgina Goanimate.  Com també Animoto, Puppet Pals, Storybird, iBooks... Així doncs, algunes empreses poden crear la seva pròpia narració (storytelling) i relacionar-la amb la seva marca o producte.

L'storytelling es pot utilitzar no només en educació, sinó realment en tots els àmbits. Sobretot és molt eficaç en l'àmbit de la publicitat ja que a la televisió es poden veure anuncis amb històries que impacten i tenen la reacció buscada en l'espectador. També es poden fer servir en l'ambit de medecina, per exemple un cas pot ser el de consienciar a les persones sobre els mètodes d'higiene a seguir. Considerem que l'storytelling és una eina molt eficaç perquè a partir de les noves tecnologies es pot crear una forma diferent d'explicar tant històries, conceptes, informacions... La classe d'avui ens ha servit per aprendre  com utilitzar les eines disponibles per a poder crear el nostre propi storytelling el qual us ensenyarem en la pròxima entrada al blog. 


                                                      http://www.launchpadtoys.com/


                                                                http://imagistory.com/


                                                       http://www.creappcuentos.com/


                                                      https://tocaboca.com/app/toca-town/



                                                           http://www.curioushat.com/



divendres, 21 d’octubre de 2016

Identitat del futur professional.

En el nostre grup, podem veure que tenim diferents perfils professionals dins el món de l'educació. L'Anna i la Brunilda, estudien Educació Infantil, la Júlia Educació Social, i la Sílvia Educació Primària. Tot i així, considerem, que les nostres professions tot i ser diferents tenen bastants punts en comú. Per una banda, la nostre identitat digital pot repercutir negativament en algunes situacions. Hem de tenir en compte tot el que pengem a la xarxa ja que la nostra identitat és realment la imatge que donem a la resta de societat. En el nostre cas, que estarem amb contacte amb infants, i sent una part tant important de l'educació i valors d'aquests, pensem que cal prestar-hi la suficient atenció. La gent pot interpretar coses errònies a través del que pengem, fins i tot podem perdre una oportunitat d'aconseguir una feina determinada degut a que la persona o persones que s'interessen pel nostre perfil professional busquen informació referent a nosaltres a la xarxa i potser no obtenen el que esperaven o troben contingut inapropiat sobre nosaltres. El fet que accedeixin a dades, fotografies o informació en general que ens pugui posar en un compromís o fer que no donem el perfil idoni, pot provocar directament que es decantin per adjudicar a un altre candidat/a, aquell lloc de treball. Hem de ser molt prudents amb el que arriba de nosaltres a internet, perquè qualsevol persona pot accedir anònimament a nosaltres, és a dir, poden accedir a la nostra identitat digital de manera molt ràpida i senzilla.

D'altra banda, pot ser una eina molt eficaç si s'utilitza correctament, ens obre moltíssimes portes de cara el nostre futur professional si sabem com utilitzar la xarxa de la manera correcta per a la nostra identitat digital. Un bon perfil professional a internet pot fer que obtinguem una molt bona reputació en el nostre camp laboral i això comporta un món obert de possibilitats de créixer. Un docent entregat a la seva feina comparteix recursos educatius propis, mètodes que utilitza i creu útils per a altres docents, que poden servir-los-hi com a model didàctic per a les seves pròpies classes. Pensem, també, que a la vegada un bon perfil del docent pot servir també per als pares dels alumnes, ja que poden visualitzar en part el que els seus fills/es treballen a l'aula i poden saber, alhora, els seus recursos educatius i materials que aquell professor utilitza. Si veuen que té una bona identitat digital, sempre els hi transmetrà més confiança i estaran més satisfets de deixar a les seves mans part de l'educació dels seus fills/es. Per tal de que conegueu millor el nostre perfil actual, ens hem creat cada una de nosaltres un perfil a about me. És una eina molt útil bàsicament perquè l'altre gent conegui les teves preferències, els teus gustos, i pugui visitar les teves xarxes socials, és a dir, el que és la teva identitat digital. Us els deixem a continuació:





divendres, 14 d’octubre de 2016

Projectes

A la classe d'avui, hem fet una petita introducció al que serà el nostre futur projecte. Hem visualitzat diferents projectes d'altres anys, les eines educatives que van fer servir van ser diverses com : el codi QR, la realitat augmentada, la pissarra digital i l'holograma, entre d'altres. Aquest projecte amb el temps ens podrà ser útil i una eina molt beneficiosa pels nostres alumnes a l'hora d'aprendre, independentment del curs educatiu, ja que n'hi ha d'adequats per a cada franja d' edat. De seguida entre totes quatre hem visualitzat diversos temes possibles i útils per al nostre futur projecte que seguirem mirant amb deteniment per decidir quins ens podràn ser més útils o ens criden més l'atenció i ens agraden i definitivament en farem ús. Ja que el vetall de possibilitats es bastant ampli, hi ha molts recursos disponibles per utilitzar a l'hora de realitzar el nostre projecte en grup. Pensem que la realització d'aquest projecte ens serà molt útil per començar a aprendre com dissenyar i dur a terme projectes a dins d'una aula, per tant, pot ser important com a pràctica per al nostre futur laboral.


Avui a classe, hem cercat exemples de com poder utilitzar determinades aplicacions en l'àmbit educatiu i per finalitzar hem fet una posada en comú amb tota la classe. Hem de dir, que ens han agradat bastant tots els exemples que han exposat els nostres companys i companyes a classe, ens han semblat força interessants de realitzar en una aula. A nosaltres, el grup 4, ens ha tocat buscar diferents exemples de com podriem donar-li un ús educatiu al joc Pokémon Go. Sincerament, tot i que en un principi no ens esperàvem un resultat tan satisfactori, ens hem sorprès de la mà d'activitats interactives i educatives que podem fer amb aquest joc dins de l'educació. Podem utilitzar-lo pràcticament per a totes les assignatures. Dos dels exemples que ens han agradat més ha estat el d'aplicar-lo en una classe d'educació física i en una classe de geografia. En el primer cas, ens parlava sobre fer equips entre els alumnes i tenir la tasca de buscar pokémons, treballant així, mentrestant, tan la resistència com l'orientació. El segon cas, el de l'ús de Pokémon Go en la matèria de geografia, es basava en crear una ruta i després tractar i fer preguntes sobre la cultura del lloc on havies trobat aquest Pokémon, treballant, d'aquesta manera, una matèria teòrica de foma més divertida i amena.
Això, ens ha fet veure, que moltes vegades no ens parem a pensar en la varietat de coses que ens pot aportar una simple aplicació, ja sigui d'un joc o d'altres coses que inicialment no van dirigides directament cap a l'univers educatiu. Seguidament us deixem aquí les nostres cerques anteriorment citades:


https://t.co/RzzYJTAcVB



https://t.co/qKdOI9bV55




divendres, 7 d’octubre de 2016

La pissarra digital

Podem observar que a l'estat europeu, a causa de la gran falta de motivació de l'alumnat, molts d'aquests alumnes deixen d'estudiar un cop acaben l'educació obligatòria i seguidament es posen a treballar tan aviat com poden. Actualment, però, amb les  anomenades TIC (les tecnologies de la informació i de la comunicació) podem millorar aquesta situació per tal de crear un futur millor. Amb l'ús de les TIC a l'aula es pot aconseguir augmenar la motivació dels alumnes ja que es pot dur a terme una classe a través de dispositius pels quals els joves hi tenen especial interés i saben com funcionen gairebé amb els ulls tancats, degut al contacte molt pròxim que hi tenen, estan més que acostumats a fer-ne ús fora de l'aula. Un bon exemple del que parlàvem anteriorment de l'abandonament dels estudis un cop acabada l'educació obligatòria el tenim a Noruega. A Nourega viuen majoritàriament del petroli, el petroli és fonamental en la seva economia i això ha provocat que molts dels seus estudiants deixessin d'estudiar i se'n anessin  a treballar a la planta de petroli. Però, aquest fet, els ha creat una gran angoixa pel seu futur, i els ha fet veure que han d'encaminar-lo cap a una altra banda, perquè diuen que d'aquí a 30 anys aquest s'acabarà i no serà pas viable aquesta estructuració de país i societat. Argumenten que el seu futur està en el coneixement, que viuran del coneixement.

En aquesta classe hem pogut aprendre a crear material educatiu didàctic i hem pogut observar, que és una manera molt interactiva d'aprendre. La pissarra digital interactiva utilitza tot tipus de funcions: materials tàctils, auditius, visuals i fins i tot en moviment. Creiem que totes aquestes funcions animen més als alumnes a participar a la classe ja que al ser més interactiu i pràctic els alumnes tenen més interès pels temes que es treballen en aquella sessió, i alhora entenen més fàcilment el contingut de les matèries treballades. Encara hi ha alguns professors que com que no han rebut formació en l'ús d'aquesta eina no saben utilitzar-la de manera 100% eficaç. Això, ens fa pensar, que s'hauria d'invertir més en formació sobre aquest tema. Pensem que amb aquesta formació els docents seran capaços de crear unes classes molt més dinamitzades, creatives i infinitament més interactives, un tret molt interessant i atraient per als alumnes.